Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

ych firm transportowych oferuje takie usługi. Zagraniczne kursy busami są czasem organizowane odgórnie, w określonych dniach i godzinach, a czasem na zamówienie większej liczby osób ? na przykład w okresie po świętach, gdzie wyjeż

Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

Firmy transportowe ? przewóz pracowników

Przewóz busami pracowników to jedna z najczęściej spotykanych form transportu osób za granicę do pracy. Nic więc dziwnego, że większość sporych firm transportowych oferuje takie usługi. Zagraniczne kursy busami są czasem organizowane odgórnie, w określonych dniach i godzinach, a czasem na zamówienie większej liczby osób ? na przykład w okresie po świętach, gdzie wyjeżdża naprawdę sporo ludzi. W wielu przypadkach pracownicy sami decydują się na wynajęcie takiego środka transportu, gdyż jest to opłacalne, gdy osób chętnych do skorzystania z busa jest wiele. Jest to dość opłacalne dla pasażerów, gdyż nie muszą się oni koncentrować na jeździe, a mogą jeszcze odpocząć. Co więcej, po dotarciu na miejsce znika dla nich problem auta, które trzeba by gdzieś parkować i tak dalej.


Publiczny transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy ? powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii lub sieci transportowej1.

Współcześnie do podstawowych środków transportu zbiorowego należą:

w transporcie lądowym szynowym:
kolej
metro
tramwaj
w transporcie lądowym kołowym:
autobus
trolejbus
w transporcie na wodach śródlądowych i morskich:
statek pasażerski
w transporcie powietrznym:
samolot pasażerski

Przeciwieństwo transportu zbiorowego stanowi transport indywidualny.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy


Historia konstrukcji autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji



© 2019 http://mieszkania-wroclaw.net.pl/