Mechanika samochodowa - kwestie zawieszenia

oblemem może być ich wymiana. Nie wszystkie z nich są proste do zamontowania, a niektóre wymagają specjalistycznych sprzętów i warunków. Jeśli mamy możliwość, możemy wiele z nich zmienić samodzielnie, ale często nie jest to możliw

Mechanika samochodowa - kwestie zawieszenia

Wymiana części w aucie

Zakup części do auta to często konieczność, której nie da się uniknąć. Samo ich znalezienie wiąże się z pewnymi trudnościami i sporymi kosztami, a kolejnym problemem może być ich wymiana. Nie wszystkie z nich są proste do zamontowania, a niektóre wymagają specjalistycznych sprzętów i warunków. Jeśli mamy możliwość, możemy wiele z nich zmienić samodzielnie, ale często nie jest to możliwe. W różnych przypadkach konieczna jest pomoc specjalisty i w takiej sytuacji warto postarać się o znalezienie dobrego warsztaty lub mechanika, który zapewni nam fachową obsługę. Obecnie na rynku znajdziemy mnóstwo propozycji, więc wystarczy jedynie dobrze się rozejrzeć i wybrać najlepszą opcję. Nie powinno nam to sprawić trudności.


Rodzaje silników spalinowych

Istnieje kilka podziałów silników spalinowych, według różnych kryteriów. Poszczególne konkretne silniki zazwyczaj daje się sklasyfikować w kilku z tak powstałych klasyfikacji.


Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym ? zasada działania
Ze względu na sposób spalania można wyróżnić:

silnik spalania otwartego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o niezmienionym składzie; silnik gazowy o zewnętrznym spalaniu (zewnętrzne źródło ciepła); np. silnik Stirlinga
silnik spalania zamkniętego ? substancja (czynnik roboczy) może mieć stan gazowy o zmiennym składzie; silnik spalinowy lub silnik gazowy o wewnętrznym źródle ciepła (wewnętrzne spalanie).
Ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym silnika, można wyróżnić:

silniki wolnossące (niedoładowane)
silniki doładowane, które ze względu na ciśnienie w kolektorze ssącym dzieli się na:
silniki niskodoładowane (nadciśnienie 0?0,5 bara)
silniki średniodoładowane (nadciśnienie 0,5?1 bara)
silniki wysokodoładowane (nadciśnienie powyżej 1 bara)
Ze względu na czynnik roboczy (gaz o stałym, jak i zmiennym składzie lub substancja zmieniająca stan skupienia z ciekłego na gazowy) można wyróżnić silniki spalinowe tłokowe, turbinowe oraz odrzutowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych


Wikipedia o sondzie lambda

Sonda lambda ? czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczany w układzie wydechowym silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Sondy są wykorzystywane w silnikach benzynowych od 1979 roku, coraz większa ilość samochodów i motocykli ma więcej niż jedną sondę lambda, umieszczane są one przed i za katalizatorem. Od roku 1992, aby sprostać wymogom prawnym dotyczącym ograniczenia emisji spalin, sondy stały się standardowym elementem samochodów. Od około 2000 r. sonda lambda jest instalowana także w układach z silnikami wysokoprężnymi.

Na świecie jest 4 głównych producentów sond lambda:

NGK
Bosch
Denso
Delphi

Sonda lambda montowana w układzie wydechowym pojazdu ma mierzyć zawartość tlenu w spalinach, która odzwierciedla efektywność spalania mieszanki paliwowej w cylindrach. Sygnał z sondy lambda trafia do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Warunkiem poprawnej pracy sondy jest rozgrzanie jej do odpowiedniej temperatury.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda



© 2019 http://mieszkania-wroclaw.net.pl/